Ефективни начини да качите килограми
Instagram
Ефективни начини да качите килограми
02.07.2018|13:00 Прочитания: 1299

Прекалено ниското тегло увеличава шанса от преждевременна смърт със 140% при мъжете и със 100% при жените. Понякога може да бъде по-трудно да качите килограми, отколкото да свалите излишните килограми. 

Ето 8 съвета за това как да качите килограми по здравословен начин:

1. Проверете индекса си на телесна маса 

Ако сте прекалено слаби, имате дефицит на телесно тегло. Това съответства на индекс на телесна маса (ИТМ) под 18.5. За да го сметнете, умножете височината си, в метри, на квадрат и разделете на теглото си в килограми.

Ако индексът на телесна маса е по-малък от 18,5, трябва да качите няколко килограма.

2. Яжте повече

Добавете допълнително сирене, сосове и подправки в ястията си. Също така добавяйте високомаслено мляко в кафето си, в закуската си и т.н. Можете да ядете допълнителна порция хляб, паста, ядки, картофи, сушени плодове и т.н.

3. Набавяйте си достатъчно сън

Качественият сън е много важен за телесното тегло и мускулния растеж. Опитайте да спите поне 8 часа. Сънят има анаболен ефект, тъй като докато спим, хормоните (адреналинът, допаминът, серотонинът, мелатонинът) се освобождават най-интензивно.

4. Използвайте по-големи чинии

Човешкият мозък е сложно нещо. Понякога можем да го мамим, за да постигнем целите си. Чували ли сте някога, че за да отслабнете, трябва да ядете от малки чинии? В случай на увеличаване на теглото, ситуацията е обратната. Колкото по-голяма е чинията, толкова по-малко изглежда храната.

5. Увеличете силата си

Фитнесът е важен фактор за правилното увеличаване на теглото. Излишъкът от калории ви позволява да наддавате на килограми. Единственият въпрос е къде искате да видите тези килограми: като мазнини в корема или като мускули. Съсредоточете се върху силовите спортове, а не върху кардиото.

6. Яжте повече от 3 пъти на ден

Колкото по-често, толкова по-добре. Яжте най-малко 3 пъти на ден с висококалорични хранения между тях. Консумирайте много въглехидрати, протеини и мазнини.

7. Изберете правилните протеини

Протеинът е най-важното хранително вещество за постигане на добро тегло. Тези продукти съдържат протеини: 

Пилешко месо

Телешко месо

Свинско месо

Говежди черен дроб

Пилешки дроб

Яйца

Сьомга

Риба тон

Калмари

Скариди

Мляко

Сирене

Извара

Грах

Нахут

Боб

Леща

Лешници

Бадеми

Орехи

8. Бъдете спокойни

Ако се притеснявате прекалено много, нервната ви система реагира с бърз сърдечен ритъм. Ефектът е същият като при кардио упражнения. Научете се да приемате нещата по-лесно. Опитайте йога, дихателни упражнения и медитация.

Всичко това ще ви помогне да балансирате нервната си система и да наддавате на килограми.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви
тази статия?
Последно от Jenite
Момък се влюбил безнадеждно в девойка. Отишъл при нея и й казал, а момичето попитало: - Имаш ли два Мерцедеса? - Не.- Имаш ли един милион долара? - Не. - Имаш ли двуетажна...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...