10 правила за здравословен начин на живот, които вече не работят
pixabay
10 правила за здравословен начин на живот, които вече не работят
30.06.2018|14:30 Прочитания: 2125

Има правила за здравословен начин на живот, които са се забили в нашето съзнание и сме приели за абсолютни истини. Вярвате, че те биха могли да ви помогнат да влезете във форма: да тичате сутрин, да избягвате сладки неща, да пиете много вода. Но наистина ли функционират всички тези правила?

Събрахме 10 правила за здравословен начин на живот, които трябва да се променят.
1. Спане по 8 часа
Проучвания са доказали, че човек се нуждае от 7 часа сън, за да може тялото да работи ефективно и да се чувства енергично през деня. Вашето тяло се нуждае от това време, за да получи сила и да се възстанови през нощта.
2. Ядене на голяма закуска
Обема на закуската винаги трябва да зависи от индивидуалните специфични потребности на тялото на човека. Храната е полезна само когато наистина искате да я ядете. Ето защо, ако не можете да ядете сутрин, не изтезавайте себе си, просто пийте чаша вода вместо това.
3. Тичане сутрин
Джогингът е еднакво полезен както сутрин, така и вечер, така че ако нямате време и не искате да тренирате рано сутрин, не го правете. Освен това, трябва да оставите тялото си да се събуди правилно, преди да излезете сутринта. По-добре е да се яде закуска и да изчакате поне 40 минути, преди да правите физически упражнения. В противен случай може да имате главоболие и да развиете неравномерен сърдечен ритъм.
4. Избягването на сладкиши
Яденето на сладкиши всъщност е добро за човешкото тяло, защото съдържа глюкоза, ключов елемент за правилното функциониране на мозъка. Ето защо не трябва да премахвате напълно сладките неща от менюто си. Но можете да опитате да сведете до минимум количеството захар, което ядете. Например, консумирайте кисело мляко, пийте горещи напитки без захар или яжте сушени плодове вместо бонбони.
5. Трениране до пълно изтощение
"Ако тялото ви не ви боли на следващата сутрин, това означава, че не сте тренирали правилно". Всъщност болезнеността на мускулите след тренировка се случва, когато напрежението на тялото ви е твърде голямо. Мускулната болезненост също може да бъде признак за нараняване на мускулната тъкан. В този случай е по-добре да спрете тренировките до пълно възстановяване.
6. Избягването на вода по време на хранене
Водата е основен елемент на правилно действащата храносмилателна система. Ако тялото ви не получава достатъчно течност, стомахът ви я отнема от слюнката. Ето защо пиенето на вода е полезно и необходимо за тялото ви. Ще улесните стомаха да смила и поеме храната.
7. Хранене по едно и също време
Не е нужно да ядете, ако не се чувствате гладни. Основното правило е да ядете, само когато сте гладни. Вашето тяло ще ви даде сигнал, когато е време за хранене. 
8. Миенето на зъбите след всяко хранене
През деня ядем много кисели храни: лимонов чай, кисели краставички, салати и т.н. Остатъците от тези кисели храни могат да увредят зъбния емайл. Почистването на зъбите веднага след хранене може да влоши положението. Освен това, честото миене на зъбите може да доведе до болка и кървене на венците. Достатъчно е да миете зъбите си два пъти на ден.
9. Отказването от тестени изделия
Хлябът съдържа много необходими хранителни фибри, които извличат холестерол и жлъчна киселина от тялото ви. Хлябът също допринася за правилното функциониране на храносмилателната система. Разбира се, това не означава, че трябва да се тъпчете с тестени изделия; 200 грама на ден са достатъчни.
10. Пиенето на 2 литра на ден
Количеството вода, което пиете през деня, трябва да съответства на теглото ви: 30 мл на килограм. Трябва да обърнете внимание и на следните фактори: метеорологични условия, влажност и загуба на вода по време на тренировка. Що се отнася до поддържането на водния баланс в тялото ви, можете също да пиете чай, кафе, сок и други течности.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
2 1
Харесва ли ви
тази статия?
Последно от Jenite
Момък се влюбил безнадеждно в девойка. Отишъл при нея и й казал, а момичето попитало: - Имаш ли два Мерцедеса? - Не.- Имаш ли един милион долара? - Не. - Имаш ли двуетажна...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...