Няколко храни против стареене
Pexels
Няколко храни против стареене
22.06.2018|11:00 Прочитания: 2146

Ако очите са прозорец към вашата душа, тогава кожата е прозорецът към вашето здраве. Кожата ви отразява това, което ядете, затова локалните кремове и лосиони се грижат само за външния вид на кожата ви. Тъй като стареенето започва отвътре навън, е логично да започнете да се грижите за кожата си отвътре, като се храните правилно.

Ето няколко храни за блестяща кожа, против стареене:

1. Мазна риба

Рибите, които са с високо съдържание на омега-3 мастни киселини (сьомга, скумрия, херинга, сардини, риба тон), са от съществено значение за здравата кожата. Омега-3 мастни киселини поддържат кожата еластична и овлажнена и намаляват възпалението. Тези риби също са добър източник на антиоксидант витамин Е, както и цинк, минерал, който помага да се отървете от акне и дразнене.

2. Ядки

Също като рибата, ядките са богати на омега-3 мастни киселини, цинк и витамин Е. Освен това съдържат и други минерали и витамини, които спомагат за поддържането на кожата ви млада и блестяща като няколко витамини от групата В (включително фолиева киселина, предотвратява дерматит, селен (който е друг добър антиоксидант за кожата) и витамин С (който има свойства против стареене). Орехите са особено полезни, като ядки като бадеми и кашу идват на второ и трето място.

3. Авокадо

Авокадо е друга храна, пълна със здравословни мазнини, които спомагат за подобряване на еластичността на кожата и на бариерата за влага. Те също така са богати на каротеноиди, които предпазват кожата от увреждане от слънцето. Това, което откроява авокадото, обаче, е, че съдържат D-манохептулоза - уникална фитохимикала, за която се смята, че стимулира производството на колаген.

4. Зелен чай

Любимата напитка на много хора, зеленият чай, е не само вкусна, но и много полезна за здравето на вашата кожа. Той е пълен с полифеноли и катехини - антиоксиданти, които предпазват кожата от увреждане от слънцето (въпреки че все пак трябва да използвате слънцезащитни продукти) и да намалите зачервяването на кожата чрез борба с възпалението.

5. Кисело мляко

Киселото мляко е пълно с пробиотици, които помагат на кожата ви да изглежда млада, като намалява зачервяването, раздразнението и акнето. Добрите бактерии се борят с възпалението в червата, което е в основата на кожните проблеми.

Можете също така да нанесете кисело мляко, за да подмладите кожата си - млечната киселина в киселото мляко има свойства против стареене и ексфолиране, които ще намалят фините линии и ще дадат блясък на лицето ви.

6. Мед

Медът е естествено антибактериален, антиоксидант и овлажнител, така че не е чудно, че е толкова полезен за кожата. Въпреки, че обикновено се използва, като се прилага локално за намаляване на възпалението, лечение на акне и овлажняване на суха кожа, яденето на мед е добра идея, особено ако замените други сладки неща с него.

7. Портокали

Има 2 основни причини, поради които портокалите са добри за вашата кожа: те са пълни с витамин С и са пълни с вода. Водата хидратира кожата отвътре и предотвратява кожни проблеми, а витамин С, който също е антиоксидант, играе важна роля в производството на колаген. Колагенът поддържа кожата ви плътна и здрава, предотвратявайки появяването на бръчките.

8. Домати

Доматите, освен че са добър източник на витамин С, съдържат големи каротеноиди като ликопен, лутеин, алфа-каротин и бета-каротин. Антиоксидантните каротеноиди са известни, че предпазват кожата от увреждане от слънцето и предотвратяват бръчките. Те също така са естествено противовъзпалителни.

За да се възползвате от пълните предимства на доматите, най-добре е да ги готвите, като използвате здравословна мазнина, като например зехтин, вместо да ги консумирате сурови. Консумирането им приготвени помага на тялото ви да абсорбира повече ликопен.

9. Спанак

Зелените листни зеленчуци като спанак и кейл са пълни с витамини, които кожата обича, включително витамини А, С и Е. Витамин А контролира продукцията на себум, витамин С повишава колагена и витамин Е предпазва от оксидативно увреждане. Заедно, те помагат на кожата ви да остане хидратирана, плътна, без бръчки. Както спанакът, така и зелето са също така противовъзпалителни, като се борят с възпаленията в червата.

10. Чушки

От всички плодове и зеленчуци, червената и жълтата чушка съдържат най-много витамин С. Те са богати и на здравословни за кожата витамини В6 и В9 (фолат), както и на каротеноиди. B6 е известно, че предотвратява или се бори с такива кожни състояния като дерматит, екзема и хормонално акне, а фолиевата киселина подобрява плътността на вашата кожа.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

1 0
Харесва ли ви
тази статия?
Последно от Jenite
Момък се влюбил безнадеждно в девойка. Отишъл при нея и й казал, а момичето попитало: - Имаш ли два Мерцедеса? - Не.- Имаш ли един милион долара? - Не. - Имаш ли двуетажна...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...