5 признака, че диетата ви вреди на здравето
pixabay
5 признака, че диетата ви вреди на здравето
16.10.2018|11:00 Прочитания: 880

Свикнали сме да виждаме следното нещо: когато човек е на диета, той е гладен постоянно и съответно раздразнителен. Но понякога раздразнителността се превръща в депресия. Това не винаги е свързано с глада, а по-скоро с промяната в начина на хранене. Когато започваме диета, обикновено сме фокусирани върху това, че трябва да свалим излишните килограми и забравяме за факта, че тялото ни се нуждае от много макроелементи, за да бъде здраво.

Ето 5 признака, че диетата ви влияе върху здравето:

1. Проблеми с менструацията

Това е най-честият признак, когато става дума за хормонални проблеми. Тези хормони са отговорни за нашия метаболизъм и ако възникне хормонален дисбаланс, той може да предизвика депресия. Ако смятате, че щитовидната жлеза не работи нормално, трябва да посетите ендокринолог. В повечето случаи причината за това е липсата на йод в организма. Но дори и да ядем много продукти, съдържащи йод, може да не е достатъчно. Така че препоръчваме да приемате йодни добавки (не забравяйте първо да се консултирате с Вашия лекар).

2. Проблеми с паметта

Омега-3 е мастна киселина, която помага на нашите мозъци да работят правилно, да се концентрират и да запомнят важни неща. Ако тялото ви изпитва недостиг на омега-3, то започва да абсорбира повече транс мазнини. Учените са доказали, че такива мазнини могат да причинят депресия.

Ако вашата депресия е съпроводена от проблеми с паметта, опитайте се да консумирате повече омега-3. Тази киселина се съдържа в:

риба

ядки (особено орехи)

масла (особено ленено масло)

покълнали житни зърна

3. Крампи на краката

Трябва да обърнете внимание на вашата диета, ако започнете да изпитвате повтарящи се крампи на краката. Това може да означава, че имате нужда от повече магнезий, който помага да активирате ензимите, отговорни за производството на серотонин (затова се чувствате депресирани).
В случаи на липса на магнезий и депресия, лекарите обикновено препоръчват магнезиеви лекарства. В случай на незначителни отклонения можете да консумирате храни като:
тиквени семена
грах
кедрови ядки
4. Загуба на апетит, умора, задух
Загубата на апетит може да направи щастлив човек, който се опитва да отслабне. Но това може да бъде придружено и от недостиг на въздух и умора, които изобщо не са добри. Тези симптоми показват, че тялото Ви страда от анемия, причинена от дефицит на желязо, която причинява депресия.
Можете да решите този проблем, като консумирате богати на желязо добавки или храни като:
черен дроб (говежди или свински)
бъбреци (говежди, агнешки, телешки или свински)
октопод
соя
5. Нарушения в работата на червата 
Ако не се храните правилно, червата ви скоро ще ви уведомят. Важно е да запомните, че червата са орган, в който се произвеждат много значими хормони. Например, серотонин, хормон на щастието, се произвежда в тънките черва.
Ако се чувствате депресирани и имате проблеми с червата, опитайте се да контролирате количеството цинк, което консумирате. Цинкът се съдържа в:
пшенични микроби
сирене (особено рикота, чедър, моцарела и гуа)
месо (особено черен дроб и говеждо месо)
морски дарове (особено стриди)
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
0 0
Харесва ли ви
тази статия?
Последно от Jenite
Момък се влюбил безнадеждно в девойка. Отишъл при нея и й казал, а момичето попитало: - Имаш ли два Мерцедеса? - Не.- Имаш ли един милион долара? - Не. - Имаш ли двуетажна...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...