Каква е разликата между Палео и нисковъглехидратна диета
17.05.2019|13:00 Прочитания: 1158

Ако току-що сте започнали да следвате диетата Палео - или се чудите дали е подходяща за вас - може да откриете, че идеята за елиминиране на зърнените храни и бобовите растения е особено предизвикателна. В края на краищата въглехидратите са гориво и има малко източници, по-добри от черен боб или киноа. Така че, диетата Палео с ниско съдържание на въглехидрати ли е?

Палео не е задължително нисковъглехидратнa, но тъй като изключва много храни, богати на въглехидрати като зърнa и бобови растения, често се оказва ниско въглехидратна. Палео диетата се фокусира върху храни от епохата на палеолита, докато диета с ниско съдържание на въглехидрати просто се фокусира върху намаляване на приема на въглехидрати.

Това означава, че в зависимост от това, което ядете при Палео диетата, приемът на въглехидрати може да бъде висок или нисък. Зеленчуци като сладки картофи, тиква и пащърнак са с по-високо съдържание на въглехидратите, както и някои плодове като манго, банани и ябълки. Ако следвате диета с ниско съдържание на въглехидрати, можете да ги ядете в умерени количества или да ги изключите, докато на Палео те са напълно позволени.

Двете диети също разчитат на различни хранителни вещества, за да се чувстватe удовлетворени и енергийните нива да се повишат. Например, диети с ниско съдържание на въглехидрати се фокусират повече върху здравословните мазнини като източник на енергия. Като цяло, 60 до 80 процента от нисковъглехидратната диета са здравословни мазнини като авокадо, ядки, семена и яйца. Палео диетата, от друга страна, дава приоритет на храни с високо съдържание на протеини и фибри, с акцент върху месото, плодовете с нисък гликемичен индекс и зеленчуците без скорбяла.

Макар да има някакво припокриване, Палео диетата изисква от вас да се придържате по-стриктно към определен набор от храни, вместо да ядете предварително определен брой въглехидрати всеки ден. Препоръчително е въглехидратите да съставляват поне 20% от дневните ви калории, независимо от диетата, която следвате. За някой, който яде 1800 калории на ден, това е минимум 90 грама въглехидрати.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви
тази статия?
Последно от Jenite
Момък се влюбил безнадеждно в девойка. Отишъл при нея и й казал, а момичето попитало: - Имаш ли два Мерцедеса? - Не.- Имаш ли един милион долара? - Не. - Имаш ли двуетажна...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...