Киноа или ориз: кое е по-полезно за вас?
unsplash
Киноа или ориз: кое е по-полезно за вас?
12.09.2019|13:00 Прочитания: 457

Съдейки по менютата в ресторантите и снимките в Инстаграм, киноата официално измести ориза от менюто на хората. Но вместо да промените начина си на хранене, само защото е модерно, помислете за хранителните стойности на двата продукта и за личните си предпочитания. Ако обичате ориз, яжте ориз. Ако киноата ви харесва, яжте нея. Но не се водете по мнението на околните.

Все пак, разберете какви са разликите между киноата и ориза и кое е по-полезно:

Така, какво прави киноата толкова полезна?

Когато киноата стана толкова популярна, тя всъщност се прочу със своето съдържание на протеини. Съдържанието на фибри обаче я прави наистина полезна, тъй като те намаляват сърдечно-съдовите заболявания, като понижават нивата на холестерола.

Разбира се, наличието на протеин също е нещо хубаво. Протеинът не само помага за изграждането на мускулна маса и засилва имунната система, но и ни кара да се чувстваме сити, като по този начин ядем по-малки количества. Ако сте много гладни, киноата е чудесен вариант.

Съдържа също много минерали и антиоксиданти: манган, който помага за усвояването на основни хранителни вещества; фосфор, който подпомага здравето на костите; и флавоноиди, които помагат за намаляване на риска от заболявания като рак, болест на Паркинсон, болест на Алцхаймер и други.

Една чаша киноа съдържа:

Калории: 222

Въглехидрати: 39 грама

Захар: 2 грама

Мазнини: 3,5 грама

Фибри: 5 грама

Протеин: 8 грама

Витамин А: 9 микрограма

Витамин С: 0 милиграма

Витамин В6: 0,22 милиграма

Калий: 318 милиграма

Ами оризът- той здравословен ли е?

Напоследък белите храни, като бял ориз и бял хляб тотално се отричат. Но има място за белия ориз в здравословната диета.

Нека изясним нещо: не всички видове ориз са еднакви. Кафявият ориз съдържа повече хранителни вещества и антиоксиданти от белия, включително допълнителни магнезий, калций и калий.

Кафявият ориз е по-добрият вариант, но има ситуации, в които е по-добре да изберете бял ориз. Белият ориз съдъжа по-малко фибри, което го прави отлична храна за разстроен стомах, тъй като фибрите дразнят червата.

Една чаша бял ориз съдържа:

Калории: 205

Въглехидрати: 45 грама

Захар: 1 грам

Мазнини: 0 грама

Фибри: 1 грам

Протеин: 4 грама

Калий: 55 милиграма

Калций: 16 милиграма

Магнезий: 19 милиграма

Една чаша кафяв ориз съдържа:

Калории: 218

Въглехидрати: 46 грама

Захар: 1 грам

Мазнини: 2 грама

Фибри: 4 грама

Протеин: 5 грама

Калий: 154 милиграма

Калций: 20 милиграма

Магнезий: 86 милиграма

Кое е по-здравословно от киноата и ориза?

Невъзможно е да се каже кое е по-здравословно, тъй като това е свързано с останалата част от диетата и колко е балансирана тя.

Ако сте веган, киноата има малко предимство, тъй като съдържа всички аминокиселини, които помагат на тялото ви да усвоява протеина.

А Вие какво предпочитате- ориз или киноа?

Станете част от Jenite.bg във Facebook!   

0 0
Харесва ли ви
тази статия?
Последно от Jenite
Момък се влюбил безнадеждно в девойка. Отишъл при нея и й казал, а момичето попитало: - Имаш ли два Мерцедеса? - Не.- Имаш ли един милион долара? - Не. - Имаш ли двуетажна...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...