Уроци от PR гурута

Един семинар, който събра редица PR специалисти на едно място

Уроци от PR гурута

В рамките на първото издание на семинара PR Guru, което се проведе на 5 април в София, водещи специалисти в областта говориха за добрите практики у нас, както и за новостите в бизнеса, с които тепърва ще се запознаем. Освен полезните лекции, събитието предостави уникалната възможност на всички присъстващи да създадат нови контакти и да разменят свежи идеи помежду си.

Семинарът стартира с лекция на Александър Дурчев, изпълнителен директор на All Channels Communication Group и председател на Българската асоциация на PR-агенциите (БАПРА). Той говори за развитието на комуникациите като акцентира и върху бъдещото сливане на рекламата и PR-a в едно. Добрата маркетингова стратегия трябва умее както да заинтригува, така и да дава нужната информация за продукта.

"Фокусът трябва да бъде върху интеракцията с марката, а не върху нейното послание”, съветва той.

Добри примери от практиката г-н Дурчев посочи на няколко пъти. Особено впечатление ни направи едно полско онлайн приложение, което привлича вниманието както на жените, така и на мъжете. То носи името Magic Boobs и както сами можете да се досетите, в основата на кампанията стоят женските гърди.

Приложението представлява сайт, насочен към мъжката аудитория, в който потребителите имат възможността да опипват бюста на гола блондинка. След като си поиграят малко с даденостите ѝ, те получават няколко прости заръки как могат сами да преглеждат половинките си за наличие на новопоявили се бучки в областта на гърдите им. Идеята със сигурност е интригуваща, а хилядите ѝ последователи са факт. За повече информация можете да видите тук.

Следваща в списъка с лектори бе Десислава Бошнакова - собственик на ROI Communication и преподавател по PR в Нов Български Университет. Тя представи своята презентация за съвестта, етиката и PR-a, илюстрирайки общото между тях чрез български поговорки, които много добре познаваме.

"Добрата дума, цена няма”, сигурна бе тя. Друга сентенция, цитирана от нея, припомни, че "Вълкът гозината си мени, но нрава не” или с други думи "На човек каквото е по гайдата, на това вярва". Бошнакова подчерта, че когато искаме да продадем идеята си, не трябва да бъдем лаконични на думи, а напротив. "Думи трябва да похарчиш, когато искаш да продадеш нещо", увери ни тя.

Форумът продължи с презентация на Людмил Каравасилев, който заема поста на съветник "Публични комуникации”. "Имаме само един свят, но живеем в различни светове”, припомни ни той. Според него една компания трябва да следва значима за философията си кауза, за да намери своя собствена ниша на пазара. За да се случи това обаче, компанията трябва да познава добре мнението на служителите си, както и каузите, които подкрепя конкуренцията.

Като най-важен фактор, господин Каравасилев определи нуждата да се намери ниша, в която компанията да е сама и много силна – без наличието на конкуренти, само свободно пространство за реализиране на проектите ѝ.

Последна в програмата на PR Guru бе Нели Бенова, която е основател и управляващ директор на Apeiron Communication. Тя припомни, че успешните комуникации започват отвътре, като не пропусна да отправи и няколко въпроса към публиката, относно взаимоотношенията между служителите в различните фирми.

"Гласът на всеки трябва да бъде чут, за да се избегнат шушукането и възпрепятстването по-късно”. С известният цитат Бенова започна своята презентация, карайки всеки един от публиката да се замисли за средата, в която работи. Само след като всички служители бъдат въвлечени заедно в работния процес, те ще се гордеят от работата и целите си.

По думите на Нели Бенова, хората трябва да се чувстват доволни с изобра си, да гледат позитивно към компанията, за която работят и доброволно да подпомагат нейното развитие. Но всичко това се случва трудно, ако липсва вътрешната комуникация.

7 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



3
Не е посочен 10.04.2012|13:10
"казана дума,хвърлен камък"-също
2
Не е посочен 06.04.2012|18:53
интересно наистина :)
1
Не е посочен 06.04.2012|18:13
познавам човек на който статията би му била от голяма полза и много интересна; на мен също ми беше.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay