Клиентът е от вашия отбор

Клиентът е от вашия отбор

Клиентът е от вашия отбор

Изминали сте дълъг път, докато ви поверят важните клиенти на компанията, коитo невинаги са лесна плячка, дори и за най-убедителните мениджъри, впрегнали не само целия екип, но най-вече себе си в договарянето на общия бизнес.

Но ако на вас се падне честта да се сдобиете с т.нар "трудни клиенти" - тогава какво? Предлагаме ви да се запознаете с няколко безотказвано работещи техники за справяне с недоверчиви потенциални бизнес партньори. Освен това, те щадят и нервите ви. Не е за подценяване.

Първо трябва да гледате на клиента преди всичко като на отделен, работещ механизъм. Независимо дали става дума за един човек или за цяла компания, знайте, че тези хора очакват от вас лоялно отношение.

Ако вече имате първия фактор налице, помислете за второто по важност. Парите. Всеки клиент практически означава увеличение на заплатата или хонорара ви. Всеки изпуснат клиент е стъпало надолу. Все пак нищо не трябва да бъде на всяка цена.

Никога не подхождайте негативно. Винаги казвайте на човека отсреща позитивните неща, като не скривате негативнито, но умело изместете гледната точка от към светлата страна на нещата. Запомнете - не лъжете, това е най-грешното, на което може да заложите при общуването си с ваши настоящи или бъдещи партньори. Въпрос на усет и елементарни психологически техники е да накрате човека срещу вас да се усмихне и да ви повярва.

Казвайте по-често "да" отколкото "не". Ако разговора ви е пълен с отрицания, на подсъзнателно ниво клиентът ви ще се почувства много по-демотивиран и недоверчив. Вместо да кажете "Ще забавим поръчката ви и няма да успеем да я изпълним в петък...", кажете "Поръчката ви ще бъде изпълненик. Ще бъдете компенсирани за закъснението." Винаги признавайте грешките си, а най-добре просто да не допускайте такива.

Незаивисмо от възможностите на компанията ви, винаги се грижете кливнтът да бъде компенсиран или поощрен за лоялно отношение, например. В днешно време коректността се среща все по-рядко.

Ако клиентът ви бърза, бързайте и вие. Уверете го, че неговата поръчка е не по-малко важна и за вас. Старайте се винаги да обсъждате в дълбочина очакванията и целите на договорените ви отношения. И дори да не сте, изглеждайте особено надъхани за действие.

Много важно - слушайте. Научете се да се интересувате от хората, с които работите и никога да не питате по два пъти за важни особености на бизнес отношенията ви.

Бъдете дипломатични и никога не нагрубявайте. Дори да имате причина да го направите, ако пропуснете, ще се спасите от антиреклама след като въпросния човек напуснете офиса ви. А това е повече от добра услуга, която можете да направите сами на себе си.

1 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
 
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay