В рамките на нашата рубрика "Кариера" държим очите си широко отворени за интересни рекламни кампании, от които можем да почерпим креативни идеи. Днес отново попаднахме на такава. Но този път не става въпрос просто за креативност, а за сериозни социални проблеми, към които обществото сякаш се е обърнало с широко затворени очи.
"Харесването не помага", гласи въздействащият слоган на инициативата. Както може би се досещате, става въпрос за прословутото "харесване" на какви ли не глупости във Facebook. Наистина, то би могло да ви донесе някоя наградка от онлайн игра, но по никакъв начин не помага за облекчаването на тежките трагедии по света.
Имено към това се опитва да насочи вниманието ни кампанията на международната хуманитарна организация Catholic Relief Services. "Бъди доброволец. Промени нечий живот", е посланието на тъжните черно-бели изображения, които виждате тук. Те представят жертви на земетресение, война и наводнение, заобиколени от вдигнатите палци на хората. Открита препратка към картинката на бутона "Харесай" във Facebook. Въпросните вдигнати палци обаче с нищо не помагат на пострадалите деца.
Няма да помогнат и споделяния на снимки или статуси от типа "Харесай и Facebook ще даде по пет цента за операцията на това момиче!". Надяваме се, че като ви показваме разтърстващите изображения, ще помогнем на много хора да го проумеят - тези дейности в социалната мрежа не вършат работа. А мнозина си мислят, че като копират един-два статуса, вече са истински самаряни и помагат на изпадналите в беда.
Ако трябва да се изразим на Facebook език, Jenite.bg не харесват това!
Призоваваме всички, които искат действително да помагат, да отклонят погледа и живота си от социалните мрежи и да се поинтересуват какво се случва в реалния свят.
12 | 0 |