Генът на развода

Окситоцинът помага на жената да установи връзка с околните

Генът на развода

Сватбата е събитие, което се помни цял живот. Едно време този ритуал е бил на почит, а родата и на булката, и на младоженеца се е подготвяла с месеци за радостния ден. Днес младите двойки все по-често взимат решение да не сключват брак. А онези, които са казали "да", скоро след това размислят. И така се появява тенденцията броят на разводите по целия свят да се увеличава все повече и повече.

За по-голямата част от хората, раздялата наистина е травмираща, независимо дали е по взамно съгласие или само едната страна е виновна. Учени от Швеция, обаче, са направили проучване, в което твърдят, че са открили женския "ген на развода", с който може да се предскаже проблемния брак и дали дамата е готова да се обвърже сериозно.

Представителките на нежния пол, които притежават този ген, имат трудности с обвързването и рядко сключват брак. Ако все пак минат под венчилото, 50% от тях преживяват доста трудна връзка, изпълнена с противоборства. Разбира се, партньорите на жените с такъв ген също се чувстват крайно нещастни, се казва още в изследването.

Според учени, "генът на развода" влияе върху това как женското тяло обработва хормона окситоцин, който се свързва с чувството на любов и майчината обич.

Жените произвеждат окситоцин естествено, особено по време на раждане и кърмене. Той им помага да установят връзка с бебето си. Но ако женският организъм не може правилно да обработи хормона, дамата няма да е в състояние да се свърже нормално с други хора, включително с техните партньори, приятели и деца.

Ръководителят на изследването – Хейс Уалъм – казва: "Ние открихме доказателства, че окситоцинът може да участва в регулирането на процеса на обвързване. Нивата на този хормон влияят върху това доколко жената ще успее да създаде стабилна връзка с даден партньор".

Всъщност тези данни се базират върху ДНК анализ на повече от 1 800 жени и техните партньори. Участвали са двойки, които са заедно повече от пет години, без значение дали са женени или живеят заедно. Жените, които са идентифицирани като носители на специфичния ген, са с 50% по-висок шанс да преживеят семейна криза или да стигнат до развод, а техните партньори са много по нещастни във връзката си от останалите мъже.

Е, може би това шведско изследване обяснява донякъде нещастния край на всеки един от два брака. А може би просто хората са станали лекомислени при взимането на подобно съдбоносно решение и същевременно недостатъчно сериозни при изпълняването на съпружеските си задължения. Което пък със сигурност би довело до крах във връзката им, дори без да притежават специфичния ген на развода.

14 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



64
Не е посочен 28.03.2012|12:10
Винаги една жена разбира кога приключва един етап от живота и.Ако упорстваш да го продължиш повече от необходимото, рискуваш са загубиш радостта и смисъла на всичко останалао!
63
Не е посочен 27.03.2012|10:34
Животът е твърде кратък и трябва да се изживее.Правете това,което ви прави шастливи,и живейте за момента,защото следващ не е обещан на никого!
62
Не е посочен 26.03.2012|17:15
На бас, че цял ген си има! Генът на егоцентризма. В края на краищата какво е човек - съвкупност от химични елементи, които врят и бълбукат както намерят за добре.
61
Не е посочен 26.03.2012|17:13
Ако имат "правилните" хормони може и да успеят:)
60
Не е посочен 26.03.2012|17:13
Но когато скачаш от връзка на връзка или от брак на брак, а нещата някак не се получават, това вече е сигнал, че има нещо не съвсем наред.
59
Не е посочен 26.03.2012|17:11
А защо не? Щом като настроението ни се дължи на определени хормони, защо такъв да не отговаря и за човешките зваимоотношения.
58
Не е посочен 26.03.2012|17:09
Ще ми се да ти вярвам, но какви ли не гадости съм виждал да си правят хора, които доскоро са били лудо влюбени един в друг.
57
Не е посочен 26.03.2012|17:07
както и за генетиците.
56
Не е посочен 26.03.2012|17:07
Това звучи страшно ако е истина. На какво ли не изнамериха гена, включително и на депресията. Един вид се раждаме с бомби със закъснител в себе си и не можем да ги спрем:(
55
Не е посочен 26.03.2012|17:05
Може би и егоизмът се определя от някой хормон!
54
Не е посочен 26.03.2012|16:38
за съжаление е така
53
Не е посочен 26.03.2012|16:37
Е те са се развеждали, ама не знаели примерно за този интересен факт.
52
Не е посочен 26.03.2012|16:37
за малко да, ама гена си е ген!
51
Не е посочен 26.03.2012|16:33
а ти какви коментари ИЗМИСЛЯШ, не е истина
50
Не е посочен 26.03.2012|16:33
чак пък...:) не мисля
49
Не е посочен 26.03.2012|16:32
генът е голяма работа
48
Не е посочен 26.03.2012|16:32
какви неща измисляте
47
Не е посочен 26.03.2012|16:10
е един момент остава само уважението
46
Не е посочен 26.03.2012|16:10
рано или късно всичко опира до гените
45
Не е посочен 26.03.2012|15:52
За много малко!;)
44
Не е посочен 26.03.2012|15:51
Или поне само се уважавайте:)
43
Не е посочен 26.03.2012|15:47
Да, съгласен съм.
42
Не е посочен 26.03.2012|15:46
Да, но си е част от живота.
41
Не е посочен 26.03.2012|15:46
40
Не е посочен 26.03.2012|15:46
Обичайте се и се уважавайте.
39
Не е посочен 26.03.2012|15:45
Един подарък и оправя нещата за малко.
38
Не е посочен 26.03.2012|15:45
Има хляб сега за консултантите.
37
Не е посочен 26.03.2012|14:42
по-добре е да осъзнае истината, каквато и да е тя.
36
Не е посочен 26.03.2012|14:41
последно време в българия хората започнаха да се обръщат към брачни консултанти. Понякога това може да спаси връзката, но може и да накара двойката да осъзнае че нещата отдавна са приключили.
35
Не е посочен 26.03.2012|14:39
всеки развод или раздяла е трудна и за двете половини, затова всеки трябв ада полага усилия да спаси връзката си.
34
Не е посочен 26.03.2012|14:37
децата могат да страдат и когато стават свидетели на караниците на родителите
33
Не е посочен 26.03.2012|14:23
Да, така е! Малко обичаме да преувеличаваме нещата.
32
Не е посочен 26.03.2012|14:11
Сватбата наистина е събитие, което се помни цял живот :)
31
Не е посочен 26.03.2012|14:05
Човек трябва да се научи да преодолява своите проблеми възможно най-неемоционално!
30
Не е посочен 26.03.2012|12:37
просто,запомни,че никога вече няма да бъдеш млад,затова се наслади на мига!
29
Не е посочен 26.03.2012|12:14
Да, определено
28
Не е посочен 26.03.2012|12:14
Виж ти всичко било на хормонално ниво!
27
Не е посочен 26.03.2012|11:55
Не е само един! Малко прекалено ми се струва това
26
Не е посочен 26.03.2012|11:54
Интересно изследване!
25
Не е посочен 26.03.2012|11:52
Мисля , че сме доста умно хора , за да можем да приемем реалностто такава, каквато е , а не да се гнивим,
24
Не е посочен 26.03.2012|11:50
не е приятно , но това не значи че трябва да се мразите и т. н.
23
Не е посочен 26.03.2012|11:49
те децата го отнасят и те страдат от цялата работа...ама пак по- добре, отколкото да израстват в скандали и недоволства....
22
Не е посочен 26.03.2012|11:44
Не бях запозната с действието на този хормон. даже не мога да си представя как именно един хормон отговаря за взаимоотношенията.
21
Не е посочен 26.03.2012|11:43
Не е много приятно- особено , ако имате деца...
20
Не е посочен 26.03.2012|11:40
напълно съм съгласна с теб ... това си ни е ген , но аз мисля , че съм изключение
19
Не е посочен 26.03.2012|11:38
всичко е заради самият купон по време на сватбата , затова се женят така прибързано и после си намират грешките ....
18
Не е посочен 26.03.2012|11:38
Гнева не е най - добрият съветник ... сас злоба и гняв нищо не се постига
17
Не е посочен 26.03.2012|11:37
Най- лошо е за децата...
16
Не е посочен 26.03.2012|11:28
Само не мога да разбера защо ние българите толкова преувеличаваме нещата, може би по-скоро това е ген, отколкото развода.Като не се разбират и виждат, че не могат да живеят заедно и не се получава, много ясно , че ще се разведат и ще потърсят щастието си другаде.Животът е прекалено кратък, за да го живеем насила и някъде и с някого, с когото не се чувстваме добре.Вижте какво правят звездите, женят се, развеждат се по сто пъти, деца от първия, от третия..., но никога не се отказват да търсят щастието си.А ние тук ганьовците като се разведем и край, светът свършва, нямаме друг шанс, пропиваме се и накрая в пропастта.Защо?Заради един развод?А нима като сме приключвали някоя връзка това не е било същото като развода?Струва ли си преиграването и драматизма?Не , нали?!
15
Не е посочен 26.03.2012|11:27
много е гадно да се развеждаш ,особено ако имате вече деца ....
14
Не е посочен 26.03.2012|11:25
Прекалено агресивни станаха и мъжете и жените ... аз съм на мнение , че няма нищо вечно на този свят и реалността трябва да се приеме такава , каквато е
13
Не е посочен 26.03.2012|11:23
Няма разбира се, ако някой си мисли, че като ти е сложил халката ти е надянал хомота, жестоко се лъже.Аз познавам хора с по 10 години брак и накрая и те се разведоха.Няма гаранции, както отстрани всичко изглежда перфектно, всъщност отвътре далеч не е такова.
12
Не е посочен 26.03.2012|11:23
Някои много откачат, като започнат делят имуществото
11
Не е посочен 26.03.2012|11:22
в днешно време младите бързат да се женят и после бързат да се развеждат ...
10
Не е посочен 26.03.2012|11:22
Сигурно е много тежък период!
9
Не е посочен 26.03.2012|11:20
Навремето думата развод е била забранена, за когото те оженят с него ще живееш, буквално докато смъртта ви раздели, хубав, лош, той ще е нямаш избор.А сега като се женим все по любов и по собствено желание дори няма и кого да обвиним за несполуките си и година две и казваме не мога повече и следва развод и нещастни деца, такива сме неможещи егоисти.
8
Не е посочен 26.03.2012|11:19
Трудно е ....не знам какво им е на тези хора, но определено ще е доста грубо....
7
Не е посочен 26.03.2012|11:17
Така е, хората станаха абсолютни егоцентрици и самолюбци, които мислят единствено и само за себе си-за собствените си потребности и нужди, как тези хора да отделят от средствата си, с които могат да си купят нещо за себе си, а да купят за партньора или децата си-никак.
6
Не е посочен 26.03.2012|11:15
На времето как не са се развеждали? Тогава нямало ли го е този хормон и тази генетична предразположеност?!Нищо общо няма ДНК-то според мен, променен е просто начинът на мислене на хората и демократичната свобода, довела да слободия.
5
Не е посочен 26.03.2012|11:13
Не вярвам окситоцинът да е виновен за даден развод или разпадане на връзката.Генетична предразположеност, според мен може да има дотолкова, доколкото детето има такъв пример в семейството и си казва, че щом мама и тате са се развели и нищо лошо не им е станало, защо да не го направя и аз.По скоро примера, отколкото генетиката, играе роля.
4
Не е посочен 26.03.2012|11:12
3
Не е посочен 26.03.2012|11:12
Точно така .....
2
Не е посочен 26.03.2012|11:03
хората станаха прекалени егоисти и затова толкова връзки се разпадат. всеки тегли към своята половина и в един момент нишката се къса
1
Не е посочен 26.03.2012|10:59
затова няма нищо сигурно в този живот !
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay