Независимо дали отговаряте за нечий бизнес, или разполагате със собствен такъв, ви се налага да използвате социалните мрежи. Съвременните комуникации просто задължават хората, които се стремят към развитие и популяризиране на определен бранд, да използват каналите в интернет. Ето защо си поставихме за цел да ви обясним как това занимание ще бъде ефективно и ще ви помогне да постигнете целите си.
Представяме ви съветиа от експерта по социални медии Лори Съливан, цитирана от Econ.bg. В момента дамата работи в американската рекламна агенция Intermark Group и със сигурност знае кое как се прави.
Ключова дума: стратегия
Не можете да постигнете нищо, без да имате стратегия. Ангажирането на аудиторията в социалните медии изисква внимателно изготвен план за действие, ориентиран към това кое е най-доброто за вашата марка и за вашите клиенти.
Когато сте се заели да следите разговорите, засягащи компанията ви, уверете се, че имате ресурса да се ангажирате с това занимание всеки ден, през цялото време. Подгответе специален график на хората, които ще се занимават с това.
Ако пък използвате специален софтуер, който да ви известява за нови настъпили онлайн събития, засягащи фирмата ви, проверявайте известяванията достатъчно често. Целта е една – да не пропуснете дискусия за бизнеса ви, без значение дали коментарите ще са положителни или отрицателни.
Освен това, ако желаете феновете или последователите на марката ви да бъдат активни, е нужно самите вие да сте такива. Не е добре обаче всеки един от отдела или компанията ви да коментира бизнеса ви със свой собствен стил и според моментното си настроение. Установете правилата и стилистиката на корпоративната комуникация.
Разиграйте и примерни сценарии и вашата реакция при развитието на някой от тях. Как ще постъпите при появата на критика от ваши клиенти? Ще отговорите ли на недоволните? Как ще проведете разговора – пред всички останалите потребители, в лични съобщения или ще търсите офлайн връзка?
Разбира се, не могат да бъдат предварително разиграни всички варианти, но е препоръчително да имате базови правила, с които всички да са наясно.
Онлайн комуникацията с вашите клиенти трябва да е премислена, навременна и адекватна - това ще ви помогне да популяризирате марката си и да представите по добър начин продуктите и услугите си.
Виртуална реалност
В днешно време почти всеки, който е решил да си купи нещо, се втурва първо не към магазина, а към компютъра, таблета или телефона си, за да проучи качеството, цената и отзивите на други купувачи. Хората активно търсят информация, за да могат да взимат осведомени решения за своите покупки.
Така че не подценявайте онлайн присъствието на бизнеса си. Отнасяйте се например към Facebook страницата си като към традиционна търговска площ. Нищо, че не предлагате директно там своите продукти.
Това е място, в което клиентите се осведомяват, където могат да зададат своите въпроси и, ако не дочакат отговор, може би въобще няма да решат да влязат във физически или онлайн магазин с ваши стоки.
Ако хората не питат, питайте ги вие! Провокирайте интереса им. Увеличете ангажираността им, печелете доверието им.
Разберете какъв е третият съвет на Лори Съливан тук. Или прочетете още интересни статии от Econ.bg:
Как да бъдем професионалисти в социалните мрежи
1 | 1 |