Защо Барби е повече от блондинка, която носи розово

От дебюта си през 1959 г., Барби се превърна в непреходна икона със степен на разпознаваемост от 98%, надминавайки дори Елизабет II. Въпреки че беше критикувана за нереалистичната си форма на тялото, Барби беше новаторска играчка, която проправи път в различни аспекти на живота.

Барби е първата кукла, която не имитира бебе

Преди пускането на пазара на Барби, играчките за момичета се състояли предимно от бебета кукли като Betsy Wetsy, Tiny Tears и Chatty Cathy, което засилвало общественото очакване, че момичетата ще стават грижовни майки, играейки си с такива играчки.

Рут Хендлър, създателят на Барби, отбелязва, че момичетата не се задоволяват просто да играят ролята на майка с куклите си. И така, тя излиза с идеята за Барби, модерна и привлекателна тийнейджърка, която има собствена работа, апартамент и кола, отхвърляйки традиционния образ на жената като домакиня. Изненадващо, продажбите на Барби се увеличили драстично, тъй като малките момиченца я намирали за по-привлекателна от традиционните кукли бебета.

Диапазонът от кариери на Барби бил новаторски за жените по това време

Барби се появява през 1959 г., време, когато се смятало за неуместно жените да работят, да не говорим за момичетата да се стремят към успешна кариера. Но Барби разбива тази форма, тъй като има работа като модел. В ранните си години тя също е имала различни други кариери, които са били новаторски за жените, включително бизнес ръководител (мощна позиция за жена по онова време), кандидат за президент (много преди жените действително да могат да се кандидатират за президент) и астронавт (Барби кацна на Луната 4 години преди Нийл Армстронг). 

Скорошните професии на Барби включват разработчик на игри, лабораторен учен и инженер по роботика - области, които все още са предимно доминирани от мъже. Различните кариери на Барби са оказали значително влияние върху начина, по който жените могат да работят, да придобият независимост и да поемат контрола над живота си. Тя е вдъхновявала млади момичета да следват различни кариерни пътища.

Разнообразието винаги е било важна цел за Барби

Mattel, компанията, която създава Барби, представя афро-американските кукли в началото. Тези черни кукли, които са били приятели на Барби, се предлагат от 1967 г., като изявление по време на Движението за граждански права в Съединените щати. През 1980 г. се появява първата черна Барби, с къдрава афро коса и рубинено червена рокля. 

Днес Mattel предприема стъпки за увеличаване на приобщаването и представянето чрез въвеждане на кукли с по-реалистични размери на тялото и увреждания. Съвременната Барби се предлага в няколко типа тяло и нюанси на кожата и може също да бъде плешива, да носи хиджаб, да има протеза на крака, да има витилиго или да използва инвалидна количка. Куклите Барби вече представляват по-широк набор от идентичности, което дава възможност на всеки да се припознае в куклите.

Барби демонстрира, че е възможно да си едновременно привлекателна и да имаш стремежи

Не много отдавна момичетата, които бяха красиви, харесваха розово и имаха руса коса, често бяха стереотипно смятани за глупави и не се приемаха сериозно. Въпреки това, Барби беше първата кукла, която оспори това схващане, като демонстрира, че момичетата могат да бъдат едновременно привлекателни и амбициозни, да имат изтънчен вкус и да се наслаждават на хубави дрехи и блясъка.

От представянето си Барби е преследвала над 200 различни кариери, което я прави една от най-завършените личности в света. Като насърчава момичетата да вярват в себе си и насърчава както себеприемането, така и самопреоткриването, Барби се превърна в символ на овластяването на момичетата навсякъде по света.

Барби помага на децата да научат историята на жените

Mattel представи сериите "Sheroes" и "Inspiring Women", които включват кукли, пресъздаващи известни жени като художничката Фрида Кало, астронавтката Сали Райд, първата жена летец Амелия Еърхарт и олимпийската гимнастичка Габи Дъглас, наред с други. Тези кукли предоставят на младите момичета вдъхновяващи модели за подражание в реалния живот, подчертавайки приноса на жените към науката, културата и историята. Барби играе жизненоважна роля в обучението на децата за историята на жените.

Барби използва своята платформа, за да повиши осведомеността по определени теми

Може да не го очаквате, но Барби всъщност има влог в YouTube. Във видеоклиповете си тя участва в популярни предизвикателства в YouTube и говори на различни теми - от печене до психично здраве. Всъщност в една видео от поредицата Барби разглежда "пропастта на мечтите", феномен, при който момичетата започват да се съмняват в способностите си още на шест години, и дава съвети как да си възвърнат увереността. Барби използва своята платформа, за да се справя с всякакви проблеми и да вдъхновява младите момичета да бъдат уверени и силни. 

Освен това Барби използва своята платформа за насърчаване на различни добри каузи, като опазване на планетата, чрез сътрудничество с National Geographic. 

Барби никога не е била омъжена

Създателят на Барби умишлено е направил Кен гадже и спътник, но никога съпруг, тъй като Барби винаги е трябвало да бъде главният герой. Въпреки че Барби и Кен имаха връзка от 1961 г., те официално се разделиха през 2004 г., заради проблеми с обвързването на Кен. Барби обаче беше заета да се кандидатира за президент същата година, което показва, че няма време за любовни драми.

Неомъженият статут на Барби и уникалната самоличност на най-известната кукла в света дават положителен пример за всички, нормализирайки независимостта и индивидуалността.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

 

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay