14 лесни начина да бъдете по-организирани

Животът е забързан. Поемете контрол върху грижата за дома с тези ежедневни малки задачи, които ще улеснят голямата картина.

14 лесни начина да бъдете по-организирани
Pexels

Полагането на малко усилия да останете организирани предварително или да проверявате редовно незначителни задачи, за да избегнете натрупването на бъркотия, ще започне да се чувства като втора природа с течение на времето.

Следните организaционни навици могат да се практикуват всеки ден и позволяват по-организирано пространство, график и дори психическо състояние.

1. Оправете леглото си

Оправянето на леглото ви всяка сутрин трябва да отнеме само минута и ще зададе тон за останалата част от деня ви. Това незабавно ви кара да се чувствате по-продуктивни и прави спалнята ви да изглежда по-спретната. И няма нужда да овладявате някакви фантастични техники (освен ако не искате, разбира се). Направете го, докато водата се загрява за сутрешния душ. Или ако партньорът ви спи по-дълго, поверете му тази работа.

2. Ежедневно използвани предмети

Имайте място, където можете да намерите предметите, които използвате или носите със себе си всеки ден. Добавете табла на входа, за да поставите вашите ключове, слънчеви очила и портфейл или кутия в банята, за да поставите вашия дезодорант, четка за зъби и вода за уста. Това ще предотврати всяко тичане в търсене на нещо, което може да ви накара да закъснеете. Само не забравяйте постоянно да връщате артикулите, когато приключите с тях.

Този лесен начин да бъдете по-организирани променя играта. Докато дигиталните календари имат своето място, понякога е необходимо да записвате малки напомняния, които иначе се изплъзват, като изпълнение на поръчки. Вместо купчина лепкави бележки или използване на страници след страници в бележник за временни бележки, надраскайте тези задачи върху календар със сухо изтриване за постоянно визуално напомняне. Ако мислите да създадете семеен команден център, помислете за добавяне на табло за сухо изтриване за тези бързи бележки.

4. Без хартия

Купчините хартия могат да създадат един от най-досадните клопки за безпорядък. Един от начините да сведете до минимум бъркотията е като нямате хартиени извлечения и сметки. Друг е да намалите количеството нежелана поща, която получавате, като се премахнете от списъците, в които сте включени, или се откажете от предложения за кредитна карта или застраховка. 

5. Документи

За документите, които трябва да държите, създайте неусложнена организационна система, като настолен сортировач, кутия за файлове или малък шкаф. Поддържайте етикетите за съхранение кратки; ако е твърде сложно, ще бъде по-трудно да поддържате вашата система за сортиране.

Този метод може да се приложи към всичко друго в живота ви, от входящата ви поща до килера виВместо да създавате дузина различни категории закуски, просто имайте няколко кошчета, разделящи солено и сладко или отворено и неотворено. Разделете чекмеджето за чорапи само на два вида, с вида, който носите най-често отпред и от средата. Като цяло е важно да поддържате нещата организирани, но да се въздържате от използването на сложни системи, които изглеждат невъзможни за поддържане.

6. Чисти повърхности (и мивката)

Когато става въпрос за празно място, много хора са склонни да го запълнят. Това е най-видимо по повърхностите в дома ви. Отделяйте няколко минути всеки ден, за да приберете нещата, които сте изнесли или донесли вкъщи. Най-малкото, използвайте кошници, за да съберете обикновените неща от плота, като зарядни устройства и неща, които в крайна сметка трябва да бъдат върнати на друго място. И не подценявайте силата на празната мивка или цедка за съдове в края на деня; може да направи цялата кухня да изглежда чиста и подредена.

7. Няколко задачи едновременно

Отделете време в деня си за подреждане, като намерите сегменти, където можете да изпълнявате няколко задачи едновременно. Например сортирайте пощата си, докато кафето ви се приготвя, избършете плотовете, докато фурната се загрява предварително, или почистете банята си, докато ваната се пълни. Целта зад натрупването на навици е да комбинирате задачи, за да рационализирате графика си.

8. Пакетни задачи и времеви блок

Ако подреждането не винаги е възможно, обмислете групирането на задачи заедно и отделянето на определено време за изпълнението им. Гответе в определени часове през седмицата или направете всичко през уикенда и си спестете време и стрес всеки ден.

9. Планирайте напред

Отделете време, за да измислите график за нещата, които трябва да правите редовно, независимо дали това е приготвяне на храна, много пране, почистване и организиране или дори поддържане на рутината ви за красота. Запишете рутина, която реалистично ще работи за вас през повечето време. Разбира се, възникват неща като пътуване или натоварени работни срокове, но ако имате организиран график за дните, в които перете чаршафите (или косата си), е много по-вероятно да се опитате да се придържате към него.

10. Задайте таймер

Това е лесен трик за организиране, който наистина работи. За ежедневни задачи като подреждане (да, дори ние не искаме да го правим през повечето дни), задайте таймер за толкова свободно време, което имате или искате да отделите в този ден, и се състезавайте с него, за да свършите възможно най-много. Дори и да не свършите всичко, ще постигнете повече, отколкото ако изобщо не сте почистили. 

11. Разчиствайте редовно

Имайте чанта за дарения в гардероба си, в която можете да пуснете нещата, когато ги намерите, след което я дайте на местната благотворителна организация, когато се напълни. Прегледайте лекарствата и тоалетните си принадлежности в началото на всеки сезон и изхвърлете всичко с изтекъл срок на годност. Правете същото с вашия хладилник, фризер и килер всяка седмица. Може да не ви се струва много в момента, но ще ви запази навика да се отпускате и ще направи голяма разлика в това да останете организирани с течение на времето.

12. Помислете преди да купите

Друг начин да ограничите количеството неща, влизащи в дома ви, е да работите върху импулсивното пазаруване. Преценете дали имате нужда или искате артикула или проверете дали можете да го вземете назаем от приятел вместо това.

13. Изхвърлете боклука

И не само чантата в кутията. Отървете се от всички дребни неща, които се събират в произволни зони в дома ви. Поставете малък кош за боклук или чанта в колата си и я изпразвайте редовно, изхвърляйте различните боклуци, които са се натрупали в чантата ви в края на всеки ден, и поставете кошница в спалнята си, за да улавяте етикетите на дрехите, които иначе биха затрупали вашия скрин.

14. Не се бийте със стола на спалнята

Всички имаме версия на "гардероба". Това може да е пейка, велоаргуметър или табуретка. Това е мястото, където дрехите са твърде чисти, за да бъдат поставени в коша за пране, но твърде мръсни, за да бъдат поставени обратно в килера или скрина.Има някои интелигентни решения, като например монтиране на куки на гърба на вратата или отделна кошница специално за тези видове дрехи.Но ако настоящият ви стол работи, не се борете с него. Постарайте се обаче да го изчиствате поне веднъж седмично. Ако перете, сортирайте купчината и решете дали ще го носите през следващите дни.

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay